Informatie over onze vereniging

Vaarprogramma

Driestromenland organiseert toertochten, kanoweekenden en neemt deel aan tochten uitgezet door de Toeristische Kano Bond Nederland (TKBN). Een aantal leden vindt de uitdaging vooral in het wildwater- en brandingvaren.  In de zomermaanden wordt er op de woensdagavond vanaf  recreatieoord In den Boomgaard op de Linge of op de plas gevaren en is er meer aandacht voor techniektraining.

In de wintermaanden oefent Driestromenland in het overdekte zwembad van Geldermalsen. Voor beginners is dit een goede gelegenheid om vertrouwd te raken met de kano. Gevorderden oefenen in het eskimoteren en rodeovaren. Kinderen maken hun eerste peddelslagen en raken zo vertrouwd met het kanovaren. Wedstrijdsport wordt binnen de vereniging niet bedreven.

Ons vaarprogramma leest u onder Activiteiten.

Kano’s

De vereniging heeft een beperkt aantal kano’s ter beschikking voor nieuwe leden die nog geen eigen kano bezitten. Tijdens de wekelijkse tochten vanaf de camping zijn deze boten gratis te gebruiken. Voor de overige tochten wordt voor gebruik van een verenigingskano een kleine vergoeding gevraagd.

Suppen

Stand-Up-Paddling is een snel groeiende watersport. Je bent lekker actief bezig, ontspannend en kunt gelijktijdig genieten van de natuur rond je heen. De meeste Supboards zijn opblaasbaar en dus ook eenvoudig mee te nemen.
Ook bij KV-Driestromenland zijn er leden die zich richten op het Suppen. De vereniging heeft twee supboards die tijdens verenigingsavonden gebruikt kunnen worden en die je uit kunt proberen voordat je eventueel zelf een board aanschaft.

Recreatieoord In den Boomgaard

Een eigen clubgebouw heeft de vereniging niet maar heeft wel een eigen ‘honk’ op recreatieoord In den Boomgaard in Kapel-Avezaath. Het recreatieoord ligt aan een prachtige zwemplas en de Linge.

Kool Kayakers Canoe Club

Driestromenland onderhoudt goede contacten met leden van de Kool Kayakers Canoe Club uit Doncaster (UK). Vooral tijdens wildwateractiviteiten in de Alpen, Pyreneeën, Schotland en Slovenië wordt er gezamenlijk opgetrokken.

Lidmaatschap

Het lidmaatschap van Driestromenland wordt aangegaan minimaal voor een jaar. Het verenigingsjaar loopt van 1 januari t/m 31 december. Leden van Driestromenland zijn automatisch lid van de Toeristische kano Bond Nederland (TKBN).

Contributie

Onderstaande bedragen gelden voor een jaar en zijn inclusief afdracht aan de TKBN:

Inschrijfgeld:
     – eenmalig     EUR 7,00

Volwassene (18 jaar en ouder):
    – eerste volwassene van het gezin  EUR 39,50
    – ieder volgende volwassene   EUR 15,00